Mutlu Olmanın Yolları Nelerdir?

0

Mutlu Olmanın YollarıÖncelikle, etrafınız da mutsuz insanlar varsa sizi de mutsuzluk bürür, böyle hayattan soğur, hiç bir şey yapmak istemez, yeri gelir ağlamak istersiniz. En ufak şeyi kafanızda büyütür, mutsuz mutsuz mutsuz. Bu şekilde arkadaşlarımızı ilişkilerimizi dahi kaybederiz, böyle olmamak için neler yapmalıyız, neler düşünmeliyiz. Bir psikolog değilim ama deneyimli bir insan olarak yazmak istedim…


 

Mutlu Olmanın Yolları

1: Öncelikle en önemli şey pozitif düşünmek ve sıkıntının bir çaresi olduğunu bilerek yaşamak, çünkü bir sıkıntıdasınız ve sıkıntınız ağır basıyor ve mutsuzsunuz. Böyle olmanıza gerek yok çünkü sıkıntılar ya kötü sonuçlanır ya iyi diyelim ki bir borcunuz var ve bunu içinize dert ettiniz mutsuzsunuz falan, gerek yok yavaş yavaş illa ki ödersiniz her şeyin bir yolunu bulan bir insan olun ve sorunlarınızı kendiniz çözün.

2: Kendi kendinizin ilacı olmak, mutsuzsunuz evde oturuyorsunuz bu aralar çok asosyal takılıyorsunuz, bir de öz güven eksikliğiniz var, ve sizden mutsuzu yok. Hiçte öyle değil belki siz evinizde sıcacık oturmuş tv izlerken evi barkı olmayan binlerce hatta milyonlarca insan var. Bu konuyla alakalı değil ama neyse konumuza dönelim. Öncelikle neden mutsuzsun onu bir söyle kendine, cevabın büyük ihtimalle yapacak bir şey yoktur, veya evde otur otur sıkıldım o da olmadı hiç arkadaşım yok, olacaktır. Yapacak birşeyiniz yoksa yapacak birşey bulun evde yapabileceğiniz bir çok şey vardır ve sevdiğiniz birşey olsun mutlaka, evde oturmaktan sıkıldıysanız gidin biraz dolaşın gidin bir kitapçıya kitap alın veya gidin bir ayakkabı alın ne bileyim bir sürü seçenek var en azından bakkala bile gidebilirsiniz, en kötü bu düşünceyi kafanızdan atın belkide evde oturmak en güzelidir, bütün gün akşama kadar çalışıp ah evime gidebilsem de oturup kahvemi/çayımı içsem diyen binlerce insan var,  hiç arkadaşınız olmaya bilir, olunca da ayrı bir dert oluyor bence arkadaş dediğin 1-2 tane olmalı çünkü fazlası zarar, insanların bir çoğu kendi menfaatlerini düşünerek hareket eder, bu da sizin zararınıza boş ver arkadaşı falan gerekirse zaten yan yana gelirsiniz değil mi ?  Demek istediğim kendinizi mutlu edin yeter al bi çay koy kendine çay iç o bile mutluluk sebebi veya git bir dolan ne bileyim vapurla seyahat et, kendi sevdiğin şeyleri yap.

3: Telefonu elinizden bırakın, fenomen olsanız neyse tamam elinizden düşürmeyin diyeceğim ama o bile değilsiniz boş versene telefon sana ne kazandırıyor, gerek duymadıkça kullanmayın gerekli gereksiz muhabbetler etmek için telefonu elinize alıpta tık tık tık tık tık yazmak sizi asosyalleştirir. Düşünün ki arkadaşlarınız ile oturuyorsunuz ve twitter’dan tweet atıyorsunuz, ne gerek var ki arkadaşların yanın da onların gözlerine bakmayı denesene, ne zamandır arkadaşlarınızla konuşurken gözlerine bakmadınız ? Baya olmuştur eminim, bunu bir deneyin arkadaşın konuştuğun da onun gözlerine bakın ve ne kadar garip hissedeceğinizi anlayın size öyle bir his verir ki sanki konuştuğu şeylerin yalan olduğunu söylermişsiniz gibi hissettiğini düşünürsünüz çünkü arkadaşınız şok olur gözlerine böylesine baktığınız için o bile kendinden şüphe duyar ” Lan yanlış bir şey mi söyledim acaba ? ” falan diye tepkiler alırsınız içten içe

4. İşinizden mutsuz musunuz, işinizi sevmeye çalışın eğer orda ki insanları sevmiyor iseniz sevmeye çalışın o da olmuyorsa kendinizi işe verin zamanın nasıl geçtiğini bile anlamazsınız, işinizi sevin iş yaparken keyif almaya çalışın veya çalışırken bir çay bir kahve alın mutlu olun yüzünüzde gülücükler olsun siz pozitif olun ki insanlar da size öyle davransın, tabi her insana da yüz vermeyin, boş verin kimseye muhtaç değilsiniz herşeyin üstesinden gelebilirsiniz, şu yazıyı açıp okuyabildiyseniz, herşeyin bir çaresini olduğuna inanan bir insansınızdır.


Paylaş.

Bir yorumda sen yapmaz mısın?